Thursday, November 12, 2009

Ujian Insani Dari Rabbi


salam~

Hari ni sya bru jer dpt kertas physic...bila sya tgk balik masyaAllah...teruknya, hurm...hari tu..rasa blh buat tp...lain pulak jadinya...ya Allah, aku rasa aku telah berusaha ttapi..uuhh ya Allah, walaupun aku tidak berusaha bersungguh2 tp ya Allah..aku harap ini merupakan ujian yg telah kau berikan....ya Allah aku faham...kau berikan ujian sebegini kerana engkau yakin bahawa hamba mu ini mampu menghadapi duggan sebegini...ya Allah, mgkin sblom ini aku leka terhadap mu ya Allah tapi jgnlah kau hukum ku sebegini ya Allah...sekarang ya Allah, aku redha akn takdir mu ya Allah, tapi ya Allah jgnlah kau jadikn ujian sebegini terhadap amalan2 ku ya Allah...bilamana hati ini berfikir tentang ujian..ya Allah, hati ini juga terfikir bahawa mgkn amalan yg tak seberapa ini mengheratku dlm keadaan zalim terhadap mu...ya Allah, jgnlah ya Allah kau campakkan amalan ku ini kepada ku kembali ya Allah...ya Allah aku redha akan ujian ini ya Allah...TETAPI ya Allah terimalah amalan ku ya Allah...ya Allah aku ikhlas beribdah kepadamu....ya Allah tolonglah ya Allah terimalah amalan ku yg tak seberapa ini....ya Allah aku kesal dgn perbuatan ku..,..

YA ALLAH, aku takut apabila engkau tidak terima amalan ku ini..ya Allah...terimalah taubat ku ini...ya Allah engkau tuhanku....ya Allah terimalah, ya Allah terimalah...uuhhh sekrang yg berada dlm benak fikiran ku ialah apabila engkau jadikan ujian physic aku pda hari ini seperti amalan ku ya Allah...YA ALLAH...YA ALLAH...YA ALLAH tubna ya Allah...ya Allah aku cinta padamu...ya Allah kau cinta agungku....ALLAH, ALLAH, ALLAH...terimalah amalan ku....

Bismillah....

Ya Allah Engkau Tuhanku
Tiada Tuhan melainkan Engkau
Engkau cinta Agungku
Nabi Muhammad pesuruh-Mu

Ya Allah Engkau sumber bahagia
Engkaulah Sumber keselamatan
Ya Allah Engkau sumber keamanan
Engkaulah segalanya

Ya Allah Engkaulah pelindungku
Engkaulah sumber rizkiku
Di waktu sakit Kau sembuhkan
Di waktu lapar Kau beri makan

Ya Allah Engkau Cinta Agungku
Cintaku haraplah dibalas
Ya Allah Engkau Cinta Agungku
Janganlah cintaku tidak dibalas

Jangan biarkan ku tanpa pimpinan
Pimpinlah aku ke jalan yang benar
Kepada Engkaulah harapanku
Janganlah hampakan perasaanku

Amin...ya rabbi

5 comments:

ceriterasayer... said...

mgkin markah yg baik tu pon ujian...tkot nnt riak... tkot kalau da dpt baek jdk leka...tkot da x blaja lgk...tkot mken jaoh dri ALLAH... byk lgk yg ditakoti... stiap yg terjadi pasti ada hikmah...

maryam khadeeja said...

"sesungguhnya kesabaran (yang sempurna pahala)adlh kesabaran ketika mendapat musibah".....
jgn bsedih sesungguhnya kesedihan akn m'buat lemah dlm ibadah,mls utk b'jihad,pts harapan,m'heret utk b'buruk sangka, dan membuat diri m'jadi pesimis.....jgn bsedih krn kita ada Al-Quran,ada doa,ada solat ada sedekah,ada perbuatan baik dan amalan yg bermanfaat.....jd just try ur best for final..slps b'usaha serahknlh kepada Allah...

KiTa_KaWaN said...

boleh jadi kamu suka akan sesuatu, sedang ia buruk bagi kamu, boleh jadi kamu benci akan sesuatu, sedang ia buruk bagi kmu..Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui..

Al-baqarah : 216..

moga ada baiknya..

sharif said...

syukran akhi...n ukhti...

KiTa_KaWaN said...

sory...silap taip..boleh jadi kamu benci sesuatu..sedang ia baik bagi kamu..sila betulkan