Wednesday, January 13, 2010

Aku Sedih

Nor Syaziyah BTE ismail aka Ajie [kiri]

Hati sebak...hanya 2 hari lg nk pulang ke UTP...tp bru perasan adik sya yg darjah 5..msh xfhm english...ceritanya begini td sya online dkt bilik adik...pastu tetiba jer teringat aji es0k ada exam..exam math plak...tu uhh s0, sya tanya lah dier 1 s0alan...yg mmg dah ada kat excersice book tu...tanya2 pnya tnya...dier xdpt jwb...tp sya rsa buku excersice tu buku bdk darjah 4...then, sya srh dier bca2 lagi...then dier pon diam...pastu sya srh kali nie dier bca kuat2 ckit...pastu dier bca...

A cube with each side measuring 2cm is cut out from the cuboid. What is the volume in cm3, of the remaining solid..?

pastu, sya tnya ar...apa mksdnya dlm BM...jenuh dier pikir..then sya pon bgtaw one by one..until jadi ayat dlm BM...pastu sya srh selesaikan...tp tetap dier xdpt buat...uhh camne nie...aku dah nk balik UTP...x smpat nak ajar...ada abang pandai2 pon tak blh hrp...huuhh Aji smmgnya adik aku yg paling kiut dan paling kuat mkn...tp mlz nak kira2...Aji like to watch cartoon..2 hari lagi nak msk UTP...sanggup tgk adik x berjaya? sdng abgnya berada dlm "planet" yg agak berjaya...


Bismillahirahmannirahim
segalapuji bagi Allah tuhan sekalian alam.
Ya Allah..
jangan engkau terus hukum kami,
jika kami terlupa atau tersalah,
oleh itu ya Allah,
Bantulah kami ya Allah dlm meniti hidup didunia ini,
sbg hamba ya Allah aku sedar akan tanggungjwb ku,
tp mgkin aku leka dgn rona dunia yg menipu,
oleh itu ya Allah jadikanlah aku ya Allah,
Anak yg soleh..Abg yg bertanggungjwb,
suami yg beriman,
muslim yg mukmin,
hamba yg sentiasa berusaha utk mencari keredhaan mu ya Allah..

ya Allah,
bantulah adik2 aku semua dlm pelajaran mereka...
moga2 mereka menjadi adik yg solehah..
rabbana atina fiddunia hasanah,
wa filakhirati hasanah wa qi naazabannarr...
wasollahua'la saidina muhamad wa a'ala asobihi wasalam..
walhamdulillahirabbi al a'alamin~

AMIN

[moga2 dgn ini adik aku dipermudahkan oleh Allah utk menjawab ujian pda keeskkan harinya]

p/s: ajie jgn asyik mkn jer...klu nak mkn, ajak taw..klu exm MATH dpt A..nnt sharif blanja mkn KFC...ok!


salam ikhlas dariku~
sharif

No comments: