Tuesday, January 5, 2010

Cinta Ain Naqilah




salam~
smlm bru jer balik dari UTP...amik cek MARA...maaf kwn2 xdpt tolong ar...amik cek dan reserve hostel...sbbnya busy sgt...maaf yer~ haa hari nie hati sya telah terpaut...pada siapa?? haa jwapanya ialah pada Ain Naqilah...iaitu merupakan watak yg terdapat pda islamik novel cinta ain naqilah oleh my shabat iaitu Athirah Taha...hurm bst tau novel nie...tapi sya blom baca lagi, bru sempat bca sinopsis jer.....nak beli ar nie...harga RM20...berbaloi ke tak kena bca dulu ar...

sinopsis:

Kesetiaannya selama ini tidak pernah dihargai seorang lelaki yang bergelar tunangan. Fariz curang padanya. Sudahlah perasaan Ain Naqilah tidak dipedulikan malah Fariz sama sekali tidak pernah mahu berterus–terang dengannya. Julia Anis meleraikan segalanya. Dia datang bagai menyerah diri kepada Ain Naqilah. Kecewanya Ain Naqilah hanya Tuhan yang tahu. Baru dia sedar yang cinta Fariz bukan lagi untuk dirinya. Perasaan Ain Naqilah terguris. Ain Naqilah tidak mahu silap membuat perhitungan lagi. Biarlah Fariz dengan hidupnya sendiri. Setelah persetujuan dicapai, hati Fariz mula bergolak. Seakan menyesal mengecewakan Ain Naqilah. Fariz mahu mengutip kembali sisa kenangan ketika mereka bersama. Namun Fariz terpaksa akur. Ain Naqilah tidak mungkin lagi menjadi miliknya. Fariz belajar menerima takdir itu. Fokusnya beralih pada Julia Anis. Namun Julia Anis pula yang seperti tidak tegar bersamanya kerana merasa bersalah pada Ain Naqilah. Apabila kesetiaannya tidak dihargai, ke manakah Ain Naqilah mahu membawa cintanya? Adakah menutup ruang hatinya buat seketika atau pun kehadiran Azri berjaya meyakinkan Ain Naqilah bahawa cinta akan enemaninya ke suatu destinasi yang indah? Apakah kesudahannya? Cinta Ain Naqilah merungkai segalanya.

0k...jgn lupa beli taw...sbb dlm nie byk pengajaran yg boleh kita amalkan dlm kehidupan...beli yer~

salam ikhlas dariku~
sharif

3 comments:

PeG.KaDeT Zh0oL said...

amboi...kawan aku nih da pandai baca novel yah...hadiah kan untuk aku la kalau camtu

athirahtaha@athe_athirah said...

salam...sharif..
1st of all thanks sudi promote novel ni..*just wonder..cmne bole tepaut walopn xbce lagi tue???..hiihi*
Alhamdulillah..novel cinta ain naqilah mmg da ada kt pasaran sejak bln 5 '09...
insyaAllah byk manfaat yg boleh di ambil dr novel ni...
feel free to read it, ok?!:)

sharif said...

insyaAllah...nie IKIM pnya keja la nie..bg inf0..klu x, xtau pon...n0vel nie...k nnt sya bca~ *sblom tu kna beli dulu~ hihi