Saturday, March 20, 2010

Adakah itu?




Ya Allah..

hari ini, aku merindui seseorang, tapi ya Allah perasaan itu kian pudar setelah beberapa kali aku mendekatkan diri padamu. Adakah itu satu petunjuk bahawa engkau menjaga diri ku? ya Allah bila ku teringatkan senyumannya ya Allah, aku mula rasa bimbang akan diriku. Adakah itu satu petanda bahawa engkau menjaga diri ku? ya Allah bila aku menulis surat kepadanya ya Allah, aku mula rasakan yg kami berdua memang tiada jodoh. Adakah itu satu petanda bahawa engkau menjaga diriku?

Ya Allah bila mana aku mula rasa jatuh cinta kepadanya, aku mula rasakan yg kami berdua takkan kekal lama. Adakah ini satu petanda bahawa engkau menjaga diriku? Ya Allah, bilamana hati ini sering teringat padanya, hati ini terus teringat kepada mu. Adakah ini satu petanda bahawa engkau menjaga diriku? ya Allah, bila mana aku tidak mahu ingat padanya, terus ku delete semua maklumat tentang dirinya. Adakah ini satu petanda bahawa engkau menjaga diriku? ya Allah, bila aku menjauhkan diri darinya, dia semakin dekat padaku. Adakah ini satu petanda bahawa engkau menjaga diriku? ya Allah, aku sudah penat dgn semua permainan cinta ini. Adakah itu satu petanda bahawa engkau menjaga diriku?

Ya Allah, hati ini sering rsa sedih dengan situasi ini. Adakah ini satu petanda bahawa engkau menjaga diriku? ya Allah, perasan ini semakin ku elak semakin ia mendatang. Adakah ini satu petanda bahawa engkau menjaga diriku?

aku sedar ya Allah cintaku sesama insan mudah digoyah oleh hawa nafsu semata..ya Allah hari ini aku sedar betapa cintaku terhadap mu lebih abadi yaAllah..oleh itu ya Allah tunjukkanlah aku jalan menuju cinta mu ya Allah..ya Allah..subahanaAllah

Ya Allah sekiranya inilah takdirnya, tunjukkanlah jalan ya Allah.subahanAllah, subahanaAllah, ya Allah aku dah tak snggup berada dlm keadaan begini ya Allah. tunjukkanlah aku ya Allah..

Ya Allah, Align Center
Aku berdoa untuk seorang wanita, yang akan menjadi sebahagian dari hidupku.
Seorang wanita yang sungguh mencintaiMU lebih dari segala sesuatu.
Seorang wanita yang akan meletakkanku pada posisi kedua di hatinya setelah Engkau.
Seorang wanita yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untukMU.
Seorang wanita yang mempunyai sebuah hati yang sungguh mencintai dan haus akan Engkau
dan memiliki keinginan untuk menauladani sifat-sifat Agung-Mu.

Ya Rabbi,
Demi cintaMu,
Kurniakanlah aku
Seorang wanita yang mengetahui bagi siapa dan untuk apa ia hidup,
sehingga hidupnya tidaklah sia-sia.
Seorang wanita yang memiliki hati yang bijak bukan hanya sekedar otak yang cerdas.
Seorang wanita yang tidak hanya mencintaiku tetapi juga menghormati aku.
Seorang wanita yang tidak hanya memujaku tetapi dapat juga menasehati ketika aku berbuat salah.
Seorang wanita yang mencintaiku bukan karena rupa parasku tetapi karena hatiku.
Seorang wanita yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam tiap waktu dan situasi.
Seorang wanita yang dapat membuatku merasa sebagai seorang lelaki ketika berada disebelahnya.
Seorang wanita yang memerlukan dukunganku sebagai peneguhnya.
Seorang wanita yang memerlukan doaku untuk kehidupannya.
Seorang wanita yang memerlukan senyumanku untuk mengatasi kesedihannya.
Seorang wanita yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna.

Dan aku juga meminta padaMu Ya Rahim...

Mudahkanlah aku menjadi seorang lelaki yang dapat membuat wanita itu bangga.
Berikan aku sebuah hati yang sungguh mencintaiMU,
sehingga aku dapat mencintainya dengan cintaMU,
bukan mencintainya dengan sekedar cintaku.
Berikanlah SifatMU yang lembut sehingga rupa parasku datang dariMU bukan dari luar diriku.
Berilah aku tanganMU sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya.
Berikanlah aku penglihatanMU sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dalam dirinya
dan bukan hal buruk saja.
Berikan aku mulutMU yang penuh dengan kata-kata kebijaksanaanMU
dan pemberi semangat, sehingga aku dapat mendukungnya setiap hari,
dan aku dapat tersenyum padanya setiap pagi.
Dan bilamana akhirnya kami akan bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakaan
"Betapa besarnya Engkau kerana telah memberikan kepadaku seseorang yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna".
Aku mengetahui bahwa Engkau menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat
dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang Kautentukan.
Amin...

ikhlas dariku
sharif


No comments: