Sunday, April 11, 2010

Jangan Pilih yg Fames?

salam,
hari ini setelah bosan mengadap laptop, kerna hampa lagu yg dibuat selama 5jam lebih, tak diterima, aku terpikir sesuatu yg terlintas dlm fikiran ku, iaitu "org kata, klu nak cari calon isteri, jgn pilih yg fames2, betul ka?" s0alan yg ini, aku terus gtalk ke semua org2 yg berada dlm list gtalk aku,..

hurm averagenya, laki2 mengatakan betul tapi perempuan mengatakan sebaliknya, kenapa yer? mgkin ada pendapat yg berbeza...tapi bagi aku blh jadi betul, kerana kadar jeles aku yg amat tinggi, plus sensitif yg sgt tinggi menyebab aku rsa perlu utk pilih yg mmg org tak kenal...kerana aku takut, bila ak jadi seorang suami, aku cepat ceraikan isteri aku, kerana aku takut bila org lain bercerita pasal isteri aku...kerana aku mmg sygkan isteri aku...oleh itu, senyumannya hanyalah utk aku, tiada org lain...

aku selalu tanya sanggupkah kau bila org bercerita psl isteri kau? tp, bila pikir balik..kdg2 yg fames tulah yg kita suka...eh3, camne nie yer...2 jawapn, tapi kena pilih satu jer...jom sama2 kita pilih, anda mahu ke tidak...? arrghh...rilek sudah....sekarang ianya jadi 50%, bila aku syg isteri aku, aku akn ckp pdanya jadilah yg solehah, kerana aku tidak mahu hartanya , famesnya ke, tapi aku hanya mahu nasihat darinya..bila aku buat slh dia nasihat,klu aku ssh hati dia nasihat, bila aku sakit hati dia nasihat,kira2 semuala...harap2 isteri aku akan dengar eventhough aku tak jerit....klu lah post aku dpt jerit mesti dah pecah skrin nieh...hihi s0 agamalah yg terbaik!!

lagu yg aku tuju khas utk isteri aku:

Deras hatiku berdetak
Di langit aku terlihat kamu
Terang malam teman kita
Dengan angin meniup sayu

Kupetik gitar akustik ini
Dengan harapan dia mendengar
Melodi indah yang kucipta
Hanya untuk luahkan rinduku padanya

Dan aku terus
Menyanyi lagu ini untukmu
Walau berjuta mendengar
Lagu ini hanya untukmu

Arah hidup kita
Tergambar bintang di angkasa
Berkelip melukis cinta
Terciptalah lagu kita

Oh..oh..oh
Oh..oh..oooh

Melodi indah yang kucipta
Hanya untuk luahkan rinduku padanya

Dan aku terus
Menyanyi lagu ini untukmu
Walau berjuta mendengar
Lagu ini hanya untukmu

Arah hidup kita
Tergambar bintang di angkasa
Berkelip melukis cinta
Terciptalah lagu kita

Terciptalah lagu kita


p/s:kadang2 org yg kita syg la yg paling ssh utk disayangi~
sharif

3 comments:

Anonymous said...

Salam..subhanallah..ana pun setuju gak ngan nta..tp ikutkan ana, ana xkesah jek sape2 pun sbb jodoh tu Allah yg tentukan..klu Dia tentukan kte dgn org yg femes, nak wat cane..

sharif said...

wallahualam, kte berd0a agar dpt yg terbaik, tak kisah fames ke tak, tp mesti solehah,..mudah2an

Anonymous said...

insya-Allah..amin..slalu2 lah amalkan doa utk mntk pasangan & anak2 yg soleh tu yek~lagi sedap klu dlm bahasa melayu sbb kte phm mksud dia..(macam yg nta slalu buat tu)