Thursday, June 10, 2010

Kita adalah PM.

salam..
syukur Alhamdulillah, syukur pda Allah..kerana beri kesempatan utk, postkan something hari ini..sejak baru2 ni, hati makin x tenteram..sbb apa yer? mgkin bersalah pda Allah..dan juga ada kesilapan pda manusia..tapi, kita berusaha utk perbaiki kelemahan yg ada dgn jaga hubungan baik dgn Allah dan juga manusia..hari nie nak cerita psal rasa hati...lepas jer habis final exam..ingatkan sudah tenang tapi, mcm2 nak difikirkan..huuuuh~ ssh juga jadi manusia yer..tapi sya tetap berusaha utk jadi manusia yg baik..asyik2 fikirkan,my studio..nak beli itulah inilah...tapi kna beringat juga..sblom beli, kerana pelaburan mesti ada pulangannya..beserah sja pda Allah..

selain itu, hati nie juga bimbang, klu2 ada silap dgn manusia nie..kdg2, kta x sdr yg kita buat silap..tapi betul ke silap...? wallahutaalaalam..Allah saja yg tahu..sejak kebelakangan ini,juga ada pihakyg beri komen pelik2..tp i do know, sapa mereka tersebut...moga Allah, kurniakan mereka kesenangan hidup didunia..yer~ komen yg bersifat membina takpe, ini menfitnah...sya tahu sya byk buat salah, tapi sya tak tahu dimana sya slh...kpda insan2 diluar sana tunjukkanlah sya jalannya yg betul..bukannya dihamparkan dgn kata2 fitnah...nauzubillah~

sbb ustaz dan ustazah sya ada juga pesan, klu kita buat sesuatu pekara tak menyalahi syariah agama..selagi itu ia tidak salah..maaflah sahabat2 sekalian..jika sya ada, tersalah ke..im not perfect person but sya cuba jadi yg terbaik...

utk pengetahuan semua, sya nak jelaskan isu chemyjan09 PM..quiet along story, but i tell the truth behind the scence...utk pengetahuan chemyjan09 family day adalah idea sya..sya hanya utarakan idea sya pda our class rep..JNA.tapi, jna cakap klu nak buat family day, buatlah..tapi dia tak mau handle..kerana byk komitmen lain katanya..jadi, dia suruh sya buat...at first, sya mmg tak nak buat..tapi Allah gagahi juga sya utk buat..sbb hari2, sya fikir bagaimana sya nak rapatkan ukhuwah bdk2 chemyjan09.."and that's my real objective"..jadi, sya hanya bertanggungjawab selaku PM utk family day that all..sya bukannya PM utk chemyjan09,jika anda semua fikir begitu...itu terpulanglah~

saya ada juga buat riadah bdk2 chemy, tapi itu tak bermakna sya nie PM utk chemyjan09...tapi sya saja2, jer nak buat..sya ingat chemyjan09 nie, blh buat mcm homeroom sya dan bdk2 class sya waktu sya form 5, tapi ramai yg ada komitmen yg lebih penting..tapi, objective sya ,blom tercapai utk jadikan chemyjan09, different with other course..seem my effort, sia2...subahanaAllah, sya dah cuba yg terbaik..utk jadikan chemyjan09, sbgai course yg terbaik..tapi dihambur dgn kata2 fitnah...tapi takpe, Allah sentiasa dkt dgn saya..sya percaya pda Allah...

tapi, bila sya kenang balik effort2, yg sya lakukan ini, 1 pn tak mendatangkan..apa2 pda diri sya..but, msa sya je yg dibazirkan...tapi, for me sedetik bersama-sama sahabat2, sya ingat smpai bila2...sya suka rehlah bersama-sama sahabat..harap2, kita dpt buat lagi family day dan riadah, this is the only way to make us as a family...i love my family very much..dan

sya harap anda semua benci sya..kerana sya suka melihat anda semua benci pda sya...kerana kebencian itu, mmbuatkan sya dkt pda anda semua...bila anda benci sya, anda amat caring dgn sya...setiap tindakan sya pasti ada penilaian, walaupn sya tahu ianya buruk2 belaka..dan setiap tindakan sya pasti ada kritikan, walaupn sya tahu ianya sgt pedas2 belaka...tapi, itu menunjukkan anda semua prihatin pda sya...:)

i love all my fren..but until now, i do not know whter they love me,..Alhamdullillah..setiap perbuatan sya setakat nie mgkin ats dosa2 yg sya lakukan...sya redha~

Tapi jangan sekali-kali, bandingkan sya dengan rasulullah..kerana baginda seorang yg tabah..sya tak setabah rasulullah, sukar bagi sya utk jadi sehebat rasullullah..tapi, sya cuba amalkan sunnah2nya..yg sya mmpu..rasulullah sgt tabah..

sya teringat lagi dgn 1 kritikan, iaitu: Rasulullah pn tak melantik diri sendiri jadi rasul, nie pulak kau..lantik diri sendiri jadi PM..

hurm, sya cukup bertuah sahabat..sbb awk blh jadikan semua, ini sbg 1 kritikan utk diri sya..dgn mengambil cth2 rasulullah...dan sya kira sbnarnya Allah telah lantik kita semua sbgai PM, dimuka bmi Allah jika anda bca surah Al-baqarah..sedar tak sedar jer...dan insyaAllah,anda juga akan jadi PM, dlm famili anda..insyaAllah sya juga...wallahutaalaalam~

ya Allah, mengapa aku diuji sebegini rupa?
mgkin aku selalu minta kau supaya tabahkan, aku...
tapi ya Allah, engkau berikan aku rintangan supaya aku kekal tabah..
Berjanji ku
Disuatu ketika
Bahwa aku takkan menduakanMu
Dan aku takkan biar sesiapa
Cuba memalingku dari jalan bahagia
Ternyatalah perjalanan ini
Tidak semudah yang ku tafsirkan
Jalannya berliku
Turunnya berliku
Jika tersilap langkah
Menyesal sesal selamanya
ya Allah, andai cinta yg kusemai
Rapuh menanti ditewas dugaan
Maafkan aku
Kiranya tak tertanggung
Segala harapan yang diberikan
Maafkan aku
Yang tiada berdaya
Kerna bukan niatku untuk melakukannya
ya Allah, andai cinta yg kusemai
Rapuh menanti ditewas dugaan
Maafkan aku
Kiranya tak tertanggung
Segala harapan yang diberikan
Mungkinkan ada pengampunan dariMu
Kembalikan fitrah kehambaanku
Hinanya aku
Merayu kepadaMu
Setelah kering dosa yang kulakukan
Maafkan aku
Yang tiada berdaya
Kerana bukan niatku untuk melakukannya


sejak kelmarin, aku sukar menangis..mgkin kerana aku sudah lupa padamu..ya Allah jangan kau keringkan tangisan itu~ "Maafkan Aku Tuhan"

sharif

No comments: