Tuesday, August 3, 2010

DUNIA SAYA

salam
hari yg baik, sya nak cerita tentang dunia saya. Alhamdulillah,msh lagi seorang pelajar di UTP, masih lg diberi kudrat oleh Allah, utk teruskan perjuangn.Alhamdulillah. baru-baru nie saya pergi ke lahang dan Gua tempurung bersama-sama sahabat lajnah.1 perjalanan yg mentarbiyah hati, sya sangat suka. di lahang kami tinggal di home stay, disitu terdapat sungai. SubahanaAllah, sgt indah dan tenang. dikesempatan itu sya, juga sya juga ada mengadakan usrah pertama bersama-sama sahabat LTK, dibawah pimpinan abg muhamad. Sgt menarik. Prkongsian yg sgt bermakna buat sya. disitu juga, sy berkenalan, dgn adik2 yg 1 kereta dgn sya, antaranya, ariffin, izzat, dan byk lg..tp sya terlupa nama. dan sya juga kenal seorang senior, bernama faiz jalal.wah, alangkah bertuah berusrah bersama dia.sempoi dan kemas setiap kata2 ada makna.sya rasa abg faiz = abg mu'min..tp syg, waktu tu tak dpt jmpa, abg mu'min...katanya ada maslahat lain.

tp, sya rsa bertuah, selain tu sya juga ke GUA TEMPURUNG,melihat keindahan ciptaan Allah, yg sgt menarik, sungai yg mengalir seolah-olah, tahu arah tujunya. saya dpt rasakan sesuatu di situ.

di UTP, sya seorang pelajar 1 year yg biasa, pelbagai masalah, yg sya rasa kadang2 mencabar, sya.tapi tidak mengapa,ini semua ujian Allah.sharif, kna byk sabar.k. then, biasalah seorang pelajar biasa, kna study, betul2..insyaAllah, sya tidak akan sia-siakan air mata yg tumpah di UTP. Dunia sya kini sudah lain, kerana sya sudah hilang percaya pda manusia. bagaimana? dan mengapa? itu semua biarlah jadi rahsia saya yer.

kaki sya masih belum pulih.harap dpt cepat sembuh. mlm tadi sya mimpi lagi, wanita yg sama. knapa perlu muncul dlm mimpi nie. tp biarlah, mimpi jerkan permainan tidur.tp, sya percaya ada mksud disebalik mimpi itu. then, hari nie ada program MAKNA. pukul 10 ada rehersal.
then,lastly mcm biasa, sya syg isteri saya. wah, bila kita blh jmpa yer? :)
rindulah, enti. moga enti, jadi wanita solehah, baik. pastu jangan tinggal solat..yer~ ana doakan enti slalu.enti jangan lupa doakan ana juga.klu kita xsempat jumpa, kta jumpa di syurga. :)
klu enti, rindu dengn ana, jangan lupa yg ana juga rindu dgn enti. harap ana, enti baik-baik saja.

ana, dlm proses nak siapkan sebuah lagu utk kita..dan lagu terakhir tu, ana akan quit buat lagu dah. ana nak fokus dengan benda lain dah.pasti sweet, dan insyaAllah,enti doakan berjaya dunia akhirat. baru-baru nie, ana dengar lagu "biarlah Rahsia" ana rasa lagu camnie sesuai kot. :)

klah,ana ada kerja duniawi, yg perlu diuruskan.syg isteri ana. :)

sharif

No comments: