Monday, September 6, 2010

Maaf Zahir Batin


salam,
hari nie hari isnin, merupakan hari terakhir saya menyambut ramadhan dirumah.dan petang nie akn bertolak ke johor.balik kampung, insyaAllah, selamat pergi dan pulang.sebelum tu, di kesempatan ini, sya ingin mengucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin.kepada sahabat dan sahabiah yg mengenal diri saya, saya ucapkan ribuan terima kasih atas segala-galanya, sya seorang insan yg lemah dan tidak terdaya utk menjadi manusia yg sempurna, hanya hmba yg lemah.oleh itu, sya mohon maaf jika ada terlanjur kata, terkasar, termarah, kerana semua-nya kadang2 sya tidak sedar, pekara begitu menyakit hati kalian semua.mohon maaf dari hati yg tulus ikhlas.selain itu, saya juga ingin memohon maaf jika sebelum ini sya berbuat salah samaada sedar mahu pn tak sedar, maaf yer semua.

this is my first time, to wish all u guy in this blog, sya harap dengan usaha yg kecil ini Allah lihat, bagi mengeratkan silaturahim antara manusia, dan sesungguhnya muslim itu bersaudara.kepada, yg kenal sya, sya ingin mengajak anda semua utk kerumah sya yg terletak di subang jaya. jemput lah datang yer.yg jauh itu kita dekat-dekatkan. syukran, juga tak terhingga sya ucapkan pda kwn2 di laman sosial, kwn2 blog yg tak jemu2, utk ke page saya yg tak seberapa ini, dan semua ini adalh milik Allah.

sebenar-nya rasa berat juga utk ucapkan, dan berasa sedikit upset kerana, ibadah utk ramadhan kali ini tak berapa mantap.dan takut2, tak dapat jumpa ramadhan lagi.insyaAllah, saki baki ramadhan kali ini, sya akan manfaatkan dengan sebaik-nya.oleh itu, sya ingat mengingatkan sahabat sekalian dalam kita seronok2, jangan lupa pda Allah.Allah itu tuhan kita.mohon maaf, lama tidak update blog.

hari saya mahu cerita penglaman dibulan ramadhan yg tak dapat saya lupakan, bulan ramdhan yg tak dpt sya lupa ialah saat sya berjalan ke suatu tempat yg jauh semata-mata utk ber bbq. ssudah smpai jer, sya dapati rakan2 sya tiada disitu, dan sebenarnya mereka telah mengubah venue bbq tadi di parking motor, yg kedudukan nya lebih kurang 5 meter jer dari bilik.utk pengetahuan semua, waktu tu sahur, sya sedang tidur, tetiba, ada sahbat saya kejutkan dan mengatakan sesuatu..maklumlah sya dalam keadaan mamai, terus saya berjalan ke tempat yg jauh itu.sbbnya planning mlm tu, mahu buat disitu, tak sangka mereka tukar venue pda saat akhir.pengalaman ini, sya tak dpt lupakan, dan telah menambah manis dalam ramadhan saya, dan saya simpan ia sebagai memori yg sukar dilupakan.

insyaAllah, sya ingin mmbuat anjakan paradigma, dalam diri saya utk tekun beribadah, moga usaha yg kecil itu Allah redha dengan sya. dan saya pinta pda Allah supaya jangan pesong kan hati saya setelah diberi petunjuk hidayah ini,dan tetapkan iman sya,kurniakan sya kemantapan akal agar mudah saya menerima segla ilmu Allah.dan minta dikurniakan isteri yg solehah, anak yg soleh,dan sya juga mahu menjdi org yg soleh.amin ya rabb.


Dalam dingin subuh hatiku terusik
Kenang nasib diri di rantauan
Bergema takbir raya menitis air mata
Terbayang suasana permai desa

Rindu hati ini inginku kembali
Pada ayah bonda dan saudara
Tetapi aku harus mencari rezeki
Membela nasib kita bersama

Hanya ku sampaikan doa dan kiriman tulus ikhlas
Dari jauh kupohonkan ampun maaf
Jangan sedih pagi ini tak dapat kita bersama
Meraikan aidil fitri yang mulia

Restu ayah bonda kuharap selalu
Hingga aku pulang kepadamu

kwn, sya mohon maaf sekali lagi ata keterlanjuran dari segala aspek. mohon maaf, moga hari raya kali ini, merapatkan hubungan kita sebgai saudara semuslim.dan pda budak UTP, hurm, harap anda semua baik2 saja, sya syg anda semua, maaf klu ada kesalahan kecil atau besar, dan sya rasa semua ini dugaan tuhan pda sya.dan ujian itu satu cabaran utk saya memotivasikan diri utk jadi org yg baik, sya cuba mana yg mampu, dan minta anda doa saya jadi org yg soleh.

pda abg2, akak2, adik2 ltk, ana ucapkan selamat hari raya maaf zahir batin, Alhamdulillah, dipertemukan dengan antum semua, walaupn usia ana dalam lajnah ini baru sethun jagung tapi byk juga yg ana sudah pelajari, tapi ana rasa ana lost dibeberap tempat, dan ana juga mahu menjadikan antum semua sebagai pengubat hati ana.dan ana masih mencari-cari lagi tarbiyah yg sbenar, dimana dapat ubat hati ana yg sudah parah nie, slalu leka dek dunia.klu ada masa, kita akn bertemu lagi.ana sudah cipta 1 lagu utk ltk, harap lepas ini, ana blh siapkan dan send utk dipradengarkan. semangat islam itu yg penting.dan ana mohon maaf atas segala kekurangan dalam diri ana.maaf sgt2~

Teman,
dulu pernah kita,
...sendu tawa ria,
memori indah,
suka duka.
senyum pahit kita,
kasih mesra,
tidak kulupa.

Teman,
dulu pernah kita,
mengejar cita,
bersama-sama teman,
pahit getir bila,
diuji dia,
tabah menerima.

Temaniku,
tika ku sendiri,
temani-ku
bila susah hati,
kasih kamu,
doa di-iringi,
fitrah insani,
kasih teman.

dan sya sudahi post kali ini dengan ucapan

"Selamat hari raya Maaf Zahir dan Batin".

sharif


No comments: