Thursday, December 16, 2010

Antara 4.15 dan 4.45

saat aku menulis blog ini, jam nya menunjukkan pukul 4.15pagi. Pertama sekali aku ingin mengucapkan selamat pagi pada semua. Pagi nie aku tak blh tidur sbbnya aku nak berjaga utk solat subuh di masjid.insyaAllah. Aku rasa hati aku tak tenteram, jadi aku rasa aku ingin berubah..aduh kenapa susah sgt nak berubah nie, ya Allah..Aku rasa aku mahun menjadi aku yg dulu yg belum kenal erti dunia sebenar, dan tak serabut-serabut fikir pasal org lain sedangkan diri sendiri lagi byk masalah..buntu..aku mahu berubah..

Aku hanya mahu menjadi aku yg dulu...arrgghh,

Apakah masih ada pintu taubat ya Allah..utk dosaku..dunia ini sudah byk menyesatkan aku ya Allah..wanita, harta, pangkat selalu mengejar diriku..yaAllah.. ya Allah, janganlah engkau membebani aku dengan beban yg berat ya Allah, sebagaimana yg telah kau berikan kpda umat2 yg terdahulu..saat ini jam menunjukkan 4.20 pagi..Aku masih lagi bingung fikir hal diri..ya Allah..

mahu saja aku menjerit hingga pecah kaca skrin nie..ya Allah byknya dosaku ya Allah, tak terhitung ya Allah..apakah amal ku diterima.. ya Allah hari ini aku ingin mengadu kepada mu, leraikanlah segala dosa-dosa aku ya Allah...Aku ingin menjadi seperti dulu...tenang tanpa fikir masalah org lain ya Allah bantulah aku...ya Allah~

Apakah yg perlu aku lakukan ya Allah? maafkanlah aku ya Allah..sesungguhnya Aku hamba yg hina lgi lemah..tak terdaya utk aku melaksanakan apa yg kau perintahkan..tapi aku sentiasa mahu mencuba jadi insan yg baik2, tapi semakin aku dekat padamu ya Allah, semakin kuat pula engkau mendugai aku ya Allah...

ya Allah ya tuhanku, aku tidak tahu mana satu amalan ku diterima oleh mu ya Allah, adakah dengan nasyid ini, dakwah ini, mengajar ini, memberitahu ini, atau semua ini? ya Alllah aku bimbang, sekiranya engkau mencampakan amalan2 ku didepan ku semula...ya Allah...byknya dosa ku ya Allah.ya Allah berilah taufik hidayah serta inayah mu kepada ku ya Allah, agar dapat ku pimpin hati ini utk terus mencintai mu dan merindui mu ya Allah.....

ya Allah sekiranya Aku terlupa jangan lah engkau segera menghukum aku ya Allah...tubna ya Allah, wa rajakna ya Allah, wa nadim ala ma faalna...tubna ya Allah, wa rajakna ya Allah wa nadim na ala ma faal na....

ya Allah aku sgt cinta akan jalan dakwah ini ya Allah, tapi aku tidak mampu utk berjuang bersungguh sehingga aku dpat merasai manisnya iman itu ya Allah..ya Allah pabila aku berada bersama sahabat2 dalam jalan dakwah ini aku terasa diri ku lemah, apa makna ini semua ya Allah, kuat dan tabahkanlah hati-hati ku ya Allah...aku hampir gila memikirkan tentang dosa dan pahala, kerana apa yg aku ada itu dosa, apa yg aku lihat itu dosa, apa yg aku dengar itu dosa, dan bila ku berjalan aku terjumpa dosa, dan semua ini dosa, apa itu dosa sebenarnya ya Allah? dan pahala pula, aku rasa sudah ditenggelami dengan dosa, ya Allah berdosanya Aku...

mengejar DOSA dan PAHALA, ibarat mengejar SYURGA dan NERAKA. Apakh ini yg aku kejari? atau aku ingin kejari redha mu? ya Allah....tarbiyahlah hati ku seperi engkau tarbiyahkan hati para malaikat, para nabi yg lidah khusyuk bertasbih kepada mu dan hati nya juga sering menyebut-nyebut nama mu yg paling agung..ya rahim...aku bermohon kepada mu...aku sudah tdak terdaya melawan nafsu yg selalu menipu, pandangan yg selalu menipu, pendengaran yg selalu berbohong dan dunia yg semakin menenggelamkan aku dari rahmat dan kasihmu...

ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........
ya Allah TARBIYAHKANLAH hati ku...........

agar aku tidak tersesat seperti sesat nya domba tanpa panduan..ya jabbar aku bermohon padamu tunjukkan lah aku jalan..yg telah engkau beri nikmat bukan org jalan yg kau murkai, dan bukan juga jalan org2 yg sesat...ajarkan aku ya Allah...ya Allah aku syg dan kasih padamu..aku tidak mahu melakukan dosa lagi, ya Allah bantula aku..kisah harut dan marut telah mejadi pengajarn kepadaku yg dunia ini mmg fana...ya Allah tarbiyahkanlah hatiku....supaya aku tabah dalam hari-hari ku dan sentiasa dalam redha dan kasih mu..ya Allah aku bermohon padamu...terimalah doa sayangku padamu..amin ya rabb~ jam menunjukkan 4.45pagi

yg mengharap redha mu,
mshariffuddin

1 comment:

mustRZ said...

salam ziarah..
Allah maha pengampun & penerima taubat..
jgn mudah berputus asa dengan Rahmat Allah..
Ujian & dugaan adalah tarbiyah dari Allah
Moga trus kuat & istiqamah berada di jalanNya..