Monday, March 7, 2011

Aku Musafir

Salam,
hidup saya mmg selalu beginikan? semua org asyik nak cari masalah jer, padahal sya tak buat apa-apa pn..tiada dalam diari hidup saya nak cari masalah dengan org lain, marah org lain ke, pukul lagi la...ya Allah, byknya dosa saya...cubalah faham, sya tak pernah nak buat masalah..tapi kenapalah org-org nak cari masalah dengan saya nie..sebab itu sya suka buat kerja sendiri-sendiri, tak org nak marah, nak cari masalah..ni yg tak faham, buat kerja sendiri-sendiri pn ada masalah..kalau masalah itu dtg dari kita tak apa, nie dari org lain...ya Allah, jadikanlah ia kafarah sbg penghapus dosa-dosaku...

izinkanlah untuk aku duduk bersinggah,
dan menghirup sisa malam tanpa cahaya,
barangkali ini bukan tempat terakhir,
aku harus terbang pergi dalam gelita.

Disaat ini, ketika ini mana temanku,
dulu memayungku,
hati bersedih sekelip mata,
hilang semuanya,
sebatang kara.

baru kini aku sedar letak diriku,
musafir lara berkelana dalam ujian..

Aku musafir dibumi cinta,
yg sedang luka bergelora,
tempat perlindungan,
dilambung badai dipukul resah,
entah kemana..

aku ini bukan malang bukan terbuang,
sebenarnya, aku dalam persimpangan jalan hidupku..

ku berdoa,
pengakhiran hidup biar tenteram,
biar payah jenuh aku lewati,
onak ranjau lembah bara,

datang dan pergi,
terjatuh tersadung,
lalu ku bangkit semula mencari-nya..

kepadamu,
padamu jua,
aku berserah aku bersujud aku berserah oh tuhanku...

Disaat ini, ketika ini mana temanku,
dulu memayungku,
hati bersedih sekelip mata,
hilang semuanya,
sebatang kara.

mshariffuddin

No comments: