Friday, July 29, 2011

Keroncong Hybrid untuk Bidadari

Assalamualaikum, hari nie, saya nak share sebuah Album, Pot Amir yang baru saya beli semalam berjudul, Alkaline Jazz.Mostly lagunya, berentakkan Jazz. Pernah dengar tak Music Jazz? Jazz selalu dimainkan dihotel-hotel, especially kalau tengah dinner dihotel, lebih kurang gitulah Irama jazz nie. InsyaAllah, saya juga dalam proses utk menyiapkan album saya.Doakan terbaik. Jom layan liriknya, yang agak pelik tapi mendalam.

Lembut caramu, 
membikin aku,
Ternampak keindahan pelangi,
Membawaku jauh lagi,
Bidadari…

Ayu lentik matamu, 
Pabila kau tersenyum,
Hilang segala rasa hibaku,
Walaupun kau jauh, 
ku tetap di sini,
Menanti….
Hadirmu dalam mimpi

Setelah hujan berhenti,
Angin malam menyanyikan lagu, kaseh,
Ketika itu, 
bintang-bintang menari-nari di langit
Nantikan aku dewi-dewi,
Doakan aku bidadari,
Selamanya bersamamu,
Tiada akhir nanti……

 

No comments: