Friday, January 27, 2012

Air Mata 27 January 2012

Ya Allah, malam ini aku sedih sgt..Mungkin ini ujian dan takdir darimu, sudahlah malang ditimpa tangga lagi..ya Allah, tiada tempat aku ingin mengadu nasibku malam ini.

biarlah air mata ini menjadi saksi, betapa peritnya jiwaku menangung ujian ini. ya Allah, kurniakanlah aku sedikit keceriaan. Tiada tempat aku ingin mengadu nasibku ini. ya Allah, hebatnya ujian ini. Ya Allah, hanya engkau yang mengetahui hatiku saat ini.

ya Allah, hebatnya ujian mu, tak tertanggung zahirku.ya Allah, aku tahu aku banyak dosa padamu. Ya Allah hanya padamu, aku mengadu nasibku yg malang ini. Aku terima dengan ikhlas segala ujian, semoga menjadi kifarah diatas dosa-dosaku.

kadang-kadang, aku rasa menyesal dan tidak tergambar perasaan ku.ya Allah, tolonglah permudahkan urusanku. cukuplah malam ini aku menangis untuk dunia mu ini. sudah banyak aku bazirkan air mata ini. Namun, tetap jua ia mengalir deras laksana sungai yg tiada penghujungnya. Semakin sempit sungai itu semakin deras ia memukul kerikil batu sungai.

ya Allah, tuhan yg membolak-balikkan hati, titipkanlah hati aku ini dengan roh keimanan. berikanlah aku cahaya Muhammad agar mudah aku menyelusuri jalan yg penuh liku ini. Sesungguhnya tiada tuhan selain Allah, Nabi Muhammad pesuruh Allah.

why i cant help even myself? why? and why?

mshariffuddin

1 comment:

mustRZ said...

salam muhasabah... moga terus kuat tatkala ujian datang...
ingat.. Allah menguji tanda Allah sayang hambaNya..
"kadangkala kita minta matahari, tapi Allah kurniakan hujan..
kita rasa sedih.. tapi kita lupa, di sebalik hujan itu terselindung pelangi nan indah"
bersangka baiklah pada Allah..
peringatan buat diri sendiri jugak :)